BIONAUTESEDUCACIÓPORTADA

Un Scape room de Sherlock Holmes com activitat educativa

Comparteix:
[vc_row][vc_column][vc_column_text]
  • Els estudiants de 2n i 3r d’ESO del Col·legi Santa María Assumpta de Badajoz han realitzat un scape room interdisciplinari per a resoldre una misteriosa desaparició.
  • Darrere d’aquesta proposta hi ha un col·lectiu de professors que volen apostar per la integració lúdica en el coneixement.

Abordar les dificultats de l’alumnat de 2n i 3r de l’ESO en Matemàtiques, i de pas, reforçar coneixements d’Història, Física i Química i Portugués va ser l’objectiu de l’equip de professors format per María Jesús Dávila García, María Izquierdo Donoso, Magdalena Cifuentes Martín, Dolores Matito Piñol i Mario Corrales Serrano. Per a fer-ho possible han dissenyat una ‘scape Class’ o ‘scape room’: una estratègia pedagògica que aconsegueix motivar a l’alumnat de manera sorprenent. El protagonista? Sherlock Holmes.

L’activitat s’ha realitzat amb 100 estudiants de 2n i 3r de l’ESO, i s’ha dividit en quatre sessions, amb sis grups de 4-5 estudiants en cada sessió, simultanejant les dues sessions de 2n d’ESO i les dues de 3r d’ESO en dos espais diferents: la biblioteca i el laboratori del nostre centre.

Scape room Sherlock Holmes

Els ingredients fonamentals de l’experiència educativa han sigut una història amb ganxo i set reptes encadenats entre si: tot això va servir, al seu torn, de suport i palanca motivadora per a la correcta consecució dels reptes. En tot moment estpa present una ambientació adequada i un fil musical que va servir per a generar la inquietud necessària entre els estudiants. D’aquesta manera, augmenta la motivació de l’alumnat en les matèries que es treballen.

Una misteriosa aparició

Tot va començar amb una misteriosa carta que convocava als estudiants a una reunió per a col·laborar en la resolució d’un misteri: Sherlock Holmes havia sigut contractat per a buscar la imatge de la patrona del centre escolar, que havia sigut robada. Els estudiants van conéixer aquesta història per mitjà d’un vídeo d’ambientació que es va projectar durant la reunió.

Una vegada posats en context, es crearen els grups i comença l’aventura. Van anar resolent enigmes i endevinalles en els quals es mesclaven qüestionaris sobre l’Art Romànic o la societat feudal medieval, amb operacions d’àlgebra i conceptes relacionats amb la física. També van haver de traduir textos en portugués, de manera que la solució d’uns servia com a introducció per a altres exercicis. La resolució d’enigmes a través d’aplicacions informàtiques, els discos de xifrat cèsar i els coneixements dels estudiants van possibilitar trobar la combinació per a obrir el cadenat del cofre en el qual es trobava la clau de la sala en la qual duem a terme l’activitat.

Després d’aconseguir eixir de l’habitació, van aconseguir amb èxit resoldre l’enigma de la desaparició de la patrona del col·legi.

Un plus de motivació per a tots

Per als docents, l’activitat ha suposat una oportunitat per a conéixer les dificultats dels alumnes en aquestes matèries. Per a ells, un plus de motivació els ha permés acostar-se als continguts d’una manera diferent. A més, la combinació d’assignatures com a ganxo per a cada repte, unit a l’ambientació, el treball en equip i la gamificació, han fet d’aquesta experiència un dels moments més memorables del curs per a tot el col·legi.


Font: Educación 3.0  Foto: Pxhere


[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
País del Mar
Som un Grup Editorial valencià establert a Vila-real des de desembre de 2018 i amb el propòsit de difondre continguts e informació actual.

    També et poden interessar

    Comentaris tancats

    Més en:BIONAUTES