BARBARIACINECULTURAPORTADA

La Mostra de València anuncia els seus primers films en competició

Comparteix:

Mostra de València comença a donar forma a la seua Secció Oficial a competició.

Un any més el festival, presenta en la seua Secció Oficial a competició una sèrie de pel·lícules que capten l’interés tant per la crítica especialitzada com per al públic.

Publicitat

El Festival arranca el 22 d’octubre i se celebrarà fins a l’1 de novembre, consolidant l’aposta per actuar com a rastrejador del cinema d’autor i no comercial. El festival avança les primeres incorporacions de la seua secció a concurs, que optaran a la Palmera d’Or. Sis estrenes absolutes al deep state espanyol, que representen una panoràmica de les diferents propostes narratives i visuals de l’ecosistema cinematogràfic i geogràfic que abasta la Mostra. Oblidant-se, cal dir-ho, del cinema fet a la zona del països catalans.

“En un any tan complicat per al sector, estem molt contents de poder oferir al públic una selecció de títols d’alt nivell, que aborden temes molt diversos i no deixaran indiferent a ningú”, assegura Eduardo Guillot, responsable de programació del festival.


Des de Kosovo arriba Zana, òpera prima d’Antoneta Kastrati. Una mirada nova sobre el conflicte dels Balcans, que recorre de manera puntual a l’element fantàstic per a reflexionar sobre l’horror de la guerra. Amb una impressionant Adriana Matoshi com a protagonista, el rotund debut de la realitzadora kosovar establida als Estats Units va ser seleccionat per a representar al seu país en el Oscar i va obtenir el Gran Premi del Jurat a Los Angeles.


“Mosquito”, del director lusità João Nuno Pinto, s’inspira en fets reals i està ambientada en 1917, durant la Primera Guerra Mundial. La crítica l’ha qualificada de una mescla entre Apocalypse Now, “Aguirre, la cólera de Dios i Senderos de gloria, ja que narra el viatge al cor de les tenebres d’un jove que s’allista en l’exèrcit a la recerca de glòria i es troba amb l’infern de les colònies portugueses a Àfrica. Va ser la pel·lícula inaugural de l’últim Festival de Rotterdam.

Publicitat

La participació espanyola arriba de la mà de “La viajante, debut del cineasta canari Miguel A. Mejías, que en el seu recorregut internacional ha suscitat comparacions amb Víctor Erice, Theo AngelopoulosCarlos Reygadas.

Una road movie interior, protagonitzada per Ángela Boix (Diamond Flaix”, “Gente en sitios), que se serveix del paisatge per a descriure la soledat i el buit dels personatges. Conta la història d’una jove fotògrafa embarcada en una fugida existencial i enfrontada a situacions inesperades que documenta a través de les imatges que capta amb l’antiga càmera de la seua mare.


També podrà veure’s en la Mostra de València el primer film de ficció produït per la Comuna de Cinema de Rojava (Síria), The End will be Spectacularde Ersin Çelik. Una pel·lícula bèl·lica en el sentit clàssic del terme, que relata el setge de cent dies al qual van ser sotmesos els kurds per part de l’exèrcit turc a la ciutat de Diyarbakir en 2015. Alguns dels supervivents d’aquells fets encarnen als personatges, la qual cosa augmenta la força dramàtica d’una pel·lícula narrada a través dels ulls d’una jove kurda que torna al seu lloc d’origen.


Mirades àrabs

La diversitat continental de la selecció es posa de manifest a través de la presència àrab, un dels senyals d’identitat del festival, que comptarà amb l’última pel·lícula del prestigiós director algerià Merzak Allouache, Paysages d’automne, i amb Between Heaven and Earth, de la directora palestina Najwa Najjar.
Paysages d’automne suposa un complement perfecte del cicle ‘Les batalles d’Algèria’, ja que és un retrat del país després de les primaveres àrabs. Utilitza maneres de thriller per a mostrar una Algèria a la mercé d’una xarxa criminal en la qual estan involucrats membres dels principals partits polítics, policies i organitzacions criminals. El personatge principal és una periodista que investiga una sèrie d’assassinats de xiquetes vinculades a una xarxa de prostitució, i que pateix la forta pressió de diversos grups que protegeixen als proxenetes responsables.
Pel que fa a la palestina Between Heaven and Earth, proposa una mirada sense maniqueismes a la complexitat política, ideològica i religiosa de la Palestina actual, a través d’una parella en procés de divorci. Els protagonistes viuen en territori palestí i fa cinc anys que són casats, però quan aconsegueixen creuar un lloc de guàrdia israelià, ell demana la separació. A partir d’aquest moment, comencen a revelar-se impactants misteris sobre la vida del seu pare. Una singular pel·lícula de carretera, poblada per personatges en permanent estat de bloqueig, que va guanyar el premi al millor guió en el Festival del Caire i que acaba de ser preseleccionada per als guardons anuals de l’Acadèmia del Cinema Europeu.
Este primer avançament de títols es completarà en dates pròximes amb la resta de films que participaran en la competició del festival.

 

País del Mar
Som un Grup Editorial valencià establert a Vila-real des de desembre de 2018 i amb el propòsit de difondre continguts e informació actual.

    També et poden interessar

    Comentaris tancats

    Més en:BARBARIA