fbpx

 

 

 

 

 

 

Dotze pel·lícules integren la Secció Oficial a concurs de Mostra de València

Dotze pel·lícules integren la Secció Oficial a concurs de Mostra de València

El nou cinema del Mediterrani parla del present

El pròxim 24 d’octubre arranca la 34 edició de la Mostra de València-Cinema del Mediterrani, que se celebrarà fins al 3 de novembre als Cines Babel i la Filmoteca. Un festival que va tornar en 2018 amb l’objectiu d’amplificar el nou cinema fet als països de la conca del Mediterrani, on en els últims anys s’ha produït una revolució cultural audiovisual els ecos de la qual ressonen a tot el món.

La diversitat de mirades, les diferents identitats i la pluralitat cultural marquen la Secció Oficial de Mostra de València, composta per 12 pel·lícules que es projectaran per primera vegada a Espanya i que representen a més d’una desena de països de l’arc mediterrani, entre ells França, Líbia, Egipte, Grècia, Espanya, Turquia, Albània, Líban, Itàlia, Tunísia o Portugal. “Un cinema per a veure, pensar i reflexionar. Una selecció de pel·lícules que adapten els seus relats als problemes actuals”, apunta la regidora de Patrimoni i Recursos Culturals de l’Ajuntament de València, Gloria Tello.

“Tu mérites un amor”

Una secció que inclou fins a sis òperes primes, que subratllen l’objectiu del festival d’apostar pel cinema emergent. Un clar exemple és la francesa “Tu mérites un amor”, debut en la direcció de l’actriu Hafsia Herzi, a la qual hem vist en pel·lícules d’Abdellatif Kechiche com ara “Cuscús” (2007). Una sensual història d’amor i desamor rodada amb menys de 2.000 euros de pressupost, que va ser presentada en la Setmana de la Crítica de Cannes.

Zero

La producció valenciana “*Zerø” és la primera pel·lícula d’Iñaki Sánchez. Una història en la qual l’espectador compartix la sensació de desesperació dels protagonistes, un home i una dona que es desperten en estranyes circumstàncies en un lloc desconegut i ni tan sols saben qui són. La pel·lícula està protagonitzada per l’actriu Núria Herrero (“Señoras del (h)ampa”).

The Miracle of the Sargasso Sea

De Grècia arriba un thriller brut, fosc i sense concessions: “The miracle of the Sargasso Sea”, l’esperada nova pel·lícula de Syllas Tzoumerkas, que explora temes com ara la identitat, la pertinença, la família i les oportunitats perdudes. Es va estrenar en  la secció Panorama de la Berlinale i està protagonitzada per Angeliki Papoulia (“Canino”, “Alps”, “Langosta”), que fa una interpretació memorable i que vindrà a València per a presentar-la al públic.

El segon llarg del cineasta albanés Robert Budina, “A Shelter Among the Clouds”, es va estrenar mundialment en la Selecció Oficial del Festival Black Nights de Tallinn. És un treball que vol transmetre un missatge positiu, sense cap indici d’ambigüitat, contra els fonamentalismes de tota mena. Compta com a protagonista amb Arben Bajraktaraj, que va participar en la producció valenciana “El dessentierro” i en la sèrie “Harry Potter”, i que també acudirà al festival.

The Announcement

El director turc Mahmut Fazil Coşkun presenta “The Announcement”, una brillant comèdia sarcàstica sobre un intent fallit de colp militar a Turquia, amb un humor àcid en la línia dels treballs de Kaurismäki i els germans Coen, i que va guanyar el Premi Especial del Jurat a Venècia.

Sympathy for the Devil

Un altre potent debut és el de Guillaume de Fontenay, amb “Sympathy for the Devil”. Una història basada en fets reals, que ens porta a primera línia de foc informativa de la guerra dels Balcans. En 1992, en ple conflicte, el periodista francés Paul Marchand cobreix el setge de Sarajevo. La seua actitud provocadora l’enfronta amb militars, tropes de Nacions Unides i fins i tot amb els propis companys.

The Day I Lost my Shadow

La pel·lícula de la directora siriana Soudade Kaadan, “The Day I Lost my Shadow”, és un relat amb tocs de realisme màgic ambientada a Síria l’any 2012, es va portar el premi a la millor òpera prima a Venècia. Quan és el moment d’abandonar un país que està a la vora de la guerra? Com seguir avant amb el dia a dia? La dura realitat bèl·lica vista des d’una perspectiva poètica.

Flesh out

El primer llarg de ficció de Michela Occhipinti, “Flesh out”, relata, des d’una perspectiva simple i sincera, la vida d’una dona a Mauritània, un país de l’Àfrica nord-occidental devastat per la pobresa i el subdesenvolupament. Segons una tradició mauritana, la dona casadora ha d’engreixar per a tornar-se més atractiva i trobar un marit. El seu estil d’aire documental fa que de vegades siga difícil diferenciar entre realitat i ficció.

Fatwa

“Fatwa” és l’última pel·lícula d’un dels grans de la història del cinema tunisià: Mahmoud Ben Mahmoud. Thriller contingut i intens, amb un final que deixa sense alé, es val de la mort d’un adolescent radicalitzat per a explicar la tensió religiosa a Tunísia. El film compta amb un impressionant recorregut internacional, amb premis en Cartago, el Caire, Malmoe o el Marroc. “Fatwa” planteja que les veus liberals del món musulmà necessiten fer-se sentir, malgrat el desinterés dels mitjans de comunicació, abans que siga massa tard.

Alice

Una mirada molt particular sobre l’exercici de la prostitució és la que proposa “Alice”. Aclamat debut de la cineasta Josephine Mackerras, que es va portar el Gran Premi del Jurat en el festival South by SouthWest i que tindrà en la Mostra la seua estrena europea.

Vore també


Between Two Seas

“Between Two Seas” és el debut en llargmetratge del director egipci Anas Tolba. Una pel·lícula que aborda temes tabú en la societat egípcia des d’un punt de vista femení, i que va obtindre els guardons a Millor Guió i Millor Pel·lícula en el Brooklyn Film Festival.

A herdade

Finalment, Tiago Guedes s’endinsa en territori conegut en el seu melodrama èpic ambientat al llarg de quasi 50 anys. “A herdade”, seleccionada per Portugal per a competir per l’Oscar, és la crònica de la història política, econòmica i social del país des dels anys 40 fins als nostres dies, a través d’una família que posseïx una de les propietats més grans d’Europa. L’avala el seu pas previ pels festivals de Venècia i Toronto.

Jurat de la Secció Oficial

La composició del jurat internacional de la 34 edició de Mostra de València està marcada per la trajectòria professional i la procedència mediterrània dels seus integrants. “L’objectiu és que hi haja representats diversos perfils de la indústria cinematogràfica, perquè els criteris de valoració siguen plurals i permeten considerar tots els aspectes que contribuïxen a la creació d’una pel·lícula”, apunta Eduardo Guillot, director de programació de Mostra de València.

El jurat encarregat d’atorgar la Palmera d’Or i la resta de premis de la Secció Oficial de Llargmetratges de Mostra de València està presidit per la directora de fotografia francesa Marie Spencer; i compost a més per l’actriu egípcia Bushra Rozza; el director palestí i cofundador de PalCine Productions, Muayad Alayan; la investigadora audiovisual Julia Sabina Gutiérrez, autora del llibre “Rafael Azcona, el guionista como creador”; i la guionista i directora algeriana Sofia Djama.


Font i Fotos:LaMostra


Si continues utilitzant aquest lloc aceptes l'ús de cookies. Més informació

Los ajustes de cookies de esta web están configurados para "permitir cookies" y así ofrecerte la mejor experiencia de navegación posible. Si sigues utilizando esta web sin cambiar tus ajustes de cookies o haces clic en "Aceptar" estarás dando tu consentimiento a esto.

Cerrar